måndag 10 maj 2010

IKEA

Ja då har man varit på den efterlängtade ikearesan...det har varit en rolig, frustrerande, tung, glädjande, spännande, upprörande, men mest av allt en underbart mysig dag.
De blev för lite mer än vad jag hade tänkt mej men jag är otroligt nöjd med allt vi köpt..
Nu har vi spjälsäng, skötbord, "byrå" för barnkläder å lite smått å gott, så nu känns det som man kan slappna av lite när man har de viktigaste.
Och så har ja självklart köpt till hemmet...fyndat ett nytt vardagsrumsbord, krukor, badrumshylla, kökslampa, stor gryta och lite mer "bra att ha saker" som man alltid hittar på ikea. Men de viktigaste av allt...en helkroppsspegel, ÄNTLIGEN har jag en helkroppsspegel!!
Som jag har längtat till att ha denna hängades på min vägg....så jävla underbart!!!

Det blev lite mer än vad vi hade räknat med, så efter att ha stått å pussla ihop allt (i en halvtimme) för att de skulle få plats i bilen så var vi äntligen på väg hem vid halv åtta tiden...syns inte så väl på bilden med bilen var verkligen fullpackad! hahaha


Så jävla kul att få bygga ihop allt man köpt, Anders byggde ihop EN grej men som vanligt är det ju jag som tar korten så de ser ut som de bara va Anders som byggde trotts att jag byggde ihop allt annat...men va de nån som kom å knäppte kort på mej när jag slet, klämde mej, lyfte eller slant för 17 gången så skruvgrejen flög iväg..NÄ!!
Jag log så fort Anders kom å försökte se så söt ut som möjligt för att karljäveln ska komma på att ta ett kort på mej, men trotts mina tappra försök så har jag icke fastnat på bild!


Jag har till å med engagerat mej å bäddat sängen...nån som vill knäppa kort när jag pysslar, fixar å gör fint??! ...................någon?


Men min efterlängtade, älskade helkroppsspegel förstår mej. Han reflekterar så gott han kan, allt för att jag ska få va med på ett kort!


Nya vardagsrumsbordet...de blev sååå fint!!


Joo..fan mattan é ju oxå ny.....väldigt viktigt!!

2 kommentarer:

  1. Gud vad fina saker ni har köpt :) jag diggar dildosarna mest som ligger under byrån, hahah sötkorv!/vasso

    SvaraRadera
  2. Superfint! Men när är det dags för lillan att "ploppa" ut? /Laali-Malin :-)

    SvaraRadera