lördag 22 maj 2010

Grattis Marie!

I torsdags fyllde min syster Marie år..jag hade längat hela dagen efter att få åka hem till henne å äta tårta!! MUMS
Köpt present, fixat, ja till å med skrivit ett litet rim...
skulle bara hämta Anders å Daboo, lämna Daboo hemma å byta kläder.
Tårtan va nära...MEN så händer nått som jag absolut inte hade räknat med!
Jag fick fruktansvärda värkar i magen som bara blev värre å värre...
När jag väl tog mej upp till lägenheten (å självklart bor jag i en vindsvåning)så la ja mej i sängen med skor å allt.
I över 2 timmar håller värkarna i sej, Anders blir nervös å ringer förlossningen som vill att jag ska komma in trots att dom tror att de bara är förvärkar..
Låg på förlossning till 21:30 innan dom skickade hem oss, de va väldigt kraftiga förvärkar som kom för tätt inpå varandra fick vi veta. Kändes bra att vi åkte in ändå så man fick se att allt va bra med lillsnusan iaf...
Sen blev de rundringning till mamma å pappa och båda systrarna för att berätta att allt va bra å de inte hade ploppat ut nått än iaf..hahaha
Alla blev nog lite smånervös å allra mest jag..livrädd!!
Helt plötsligt kändes allt så nära, hon kan komma när som helst nu!
Känns overkligt, hemskt, nervöst men väldigt roligt..
Tänk att snart kommer jag få se henne, helt otroligt!
Ska försöka bli helt sjukskriven nästa vecka ist för att jobba 50%, jag är fruktansvärt trött men mesta dels blev jag rädd över att få sånna värkar som jag fick när jag är på jobbet! De vill jag verkligen INTE!!
Å sen vill man ju inte va helt slut redan innan man ska föda..

Nä nu ska jag leta igenom kylskåpet å skafferiet för 17:de gången å se om jag hittar nå gott å äta den här gången!

2 kommentarer:

  1. När kommer bebis då?! :-)
    Kraaaam Laali-Malin!

    SvaraRadera
  2. Vääärldens finaste bebis-mage har du ju lätt! Lyckost! Med min tur blir man väl alldeles lila-randig, haha! =D Nej, jag tror bestämt jag kniper ihop ett tag till jag =)

    SvaraRadera