onsdag 9 juni 2010

9 juni

Hejhopp gummianka!
I går va jag på mödravårdcentralen å kollade så att allt va bra, å de va de ju.
Hon hade inte "borrat" fast huvudet riktigt än men de kunde hon göra bara över en dag sa BM, annars va allt klart för att hon ska komma ut.
Imorron är det den 10 juni, alltså beräknad födelse...å för min del så får hon gärna komma då oxå!
Fan nu ligger hon ju bara där inne å sväller, så ju fortare de sätter igång ju mindre kommer hon ju va å klämma ut!
Så jag har varit ute å gått med hunden, dammsugit, sprungit i trappor, tvättat, ja till å med varit ute å åkt fyrhjuling på en guppig äng, men igenting satts igång än iaf...
Jag har ju lite "kraftigare" förvärkar varje kväll men inte mer än så.
E ju faktiskt skitnervös över att de ska sätta igång snart men som sagt ju snabbare desto mindre!
Osså så ska de ju bli så underbart roligt att få se henne å få hålla i henne!

Va å hälsa på Emma igår oxå, min plan va att jag inte ens skulle äta där utan fara vidare runt 5-6 tiden. Men väl där va de så mysigt så de sluta med att jag inte for där ifrån förän halv 12 på kvällen...hahahaha
Hoppas jag inte höll er vaken så ni é helt död idag...
Blev bjuden på rabarber/jordgubbspaj, ungsbakad falukorv med hemmagjort potatismos, godis å nachos som kvällsgott...tror ja höll på att äta ihjäl mej!!
Så fruktansvärt gott...tack så mycke Emma för att du orka fixa med allt!
Sen gick vi igenom massa barnsaker som jag fick, fick låna och köpa av henne...helt perfekt.
Så nu har jag en barnvagnsväska, en mobil till sängen (som va helt bedårande söt), skötbordsmadrass och kläder.
Börja känna mej ganska förberedd nu vilket är jätteskönt...jag känner mej mycke lugnare över hela förlossningen.

Nä nu ska jag göra mej iordning lite för Bella ska komma å hämta upp mej...vi ska fara å köpa lite mat å hyra en film!
Jag avslutar detta inlägg med ett citat från cpKerstin:
"Nu ska jag hem å myysa"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar